Ürün İade/ İptal Prosedürü
ALICI, www.dalkoop.com.tr sitesinden satın aldığı sözleşme konusu ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki ALICI’ ya tesliminden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde cayma hakkına sahiptir. Bu cayma durumunda geliş-gidiş kargo ücretleri ALICI’ nın kendisine aittir. Cayma hakkının kullanılması için bu süre içinde DalKoop’a info@dalkoop.com.tr adresinden e-mail ile bildirimde bulunması gerekir ve ürünün ilgili madde hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde, 3. Kişiye veya ALICI’ ya teslim edilen ürünün www.dalkoop.com.tr ’ye gönderildiğine ilişkin kargo teslim tutanağı örneği, sipariş numarası ile eksiksiz olarak ALICI’ ya gönderilen faturasıyla birlikte iadesi zorunludur.
Bu belgelerin ulaşmasını takip eden 10 (on) gün içinde ürün bedeli ALICI’ ya iade edilir. 14. günü aşan durumlarda iade kabul edilmez. ALICI, fatura aslını göndermez ise KDV ve varsa sair yükümlülükler iade edilemez.
ALICI, şahıs değil de ticari unvanı olan tüzel kişilere düzenlenmiş ürünün faturası ise iade işlemi ALICI’ nın düzenlemiş olduğu, kargo payı dahil edilmeden, ‘’Ürün Birim Fiyatı + KDV ‘’ şeklinde kesilmiş bir ‘’İade Faturası ‘’ ile birlikte gönderilmesi gerekir. Ürün iadeleri ‘’İade Faturası‘’ kesilmediği takdirde kabul edilemez.
Cayma hakkı nedeni ile iade edilen ürünün kargo bedeli, ALICI tarafından karşılanır. Eğer ürün ayıplı ürün ise iade ücreti, Ups kargo hizmetleri kullanılmak kaydıyla, Satıcı’ ya aittir.
Satıcı, mesafeli satış sözleşmesinin 9. Maddesinde belirtilen ürünlerden orijinal kutusu, ambalajı bozulmuş, kullanılmış ve denenmiş olanların, kullanım hatası sonucu zarar görmüş, başka bir müşteri tarafından satın alınamayacak durumda olan yada eksik ürünlerin iadesini kabul edemez.
Ayrıca, ALICI’ nın özel istek ve talepleri uyarınca üretilen veya üzerinde değişiklik ya da ilaveler yapılarak kişiye özel hale getirilen mallar (Özel Sipariş) söz konusu olduğunda ALICI cayma hakkını kullanamaz.
ALICI’ nın iadesi onaylanmadan önce ürünle alakalı inceleme ‘’İade Birimimiz‘’ tarafından gerçekleştirilir, sorunlu olduğuna kanaat getirilen ürünler gerekli durumlarda markanın yetkili servisine ya da tedarikçi firmaya teste gönderilir ve iade olayı buradan gelen karara dayanılarak verilir.
İade işlemlerinin onaylanmasından sonra ALICI’ ya iadesi ile ilgili durum bilgisini e- mail yoluyla bildirilir ve iade onaylandığında, yasal süre olan 10 (on) gün içerisinde ürün ücreti ALICI’ nın kredi kartı hesabının bulunduğu bankaya iade edilir. Bankanın süreç ve uygulamalarına bağlı olarak ALICI’ nın kredi kartına yapılan geri iadesi ekstresine yansıması ortalama iki-üç hafta sürebilir. Bu süreç her bankanın kendisine özel uygulaması olup, şirketimizin bu sürece herhangi bir müdahale hakkı bulunmamaktadır. İade işlemleriyle ilgili olarak ALICI bankasından kredi kartı ekstresi yansımasında yaşanan gecikme ile ilgili detaylı bilgi alabilir. Ürün bedeli havale/kredi kartı ödeme işleminden sonra geriye kalan ödemeler (havale ücreti ve banka tarafından kesilecek komisyonlar vb. giderler ve kargo ücreti ALICI’ ya ait olduğunu taahhüt eder.
Cayma Hakkı Dışındaki İade İşlemleri
ALICI’ nın ‘’Sebep Göstermeksizin Cayma Hakkı‘’ sadece bahsi geçen alışveriş gerçekleştikten sonraki 14 (on dört) gün içerisinde iade talebi bildirilen ürünlerin geri alımı için geçerlidir. 14 (on dört) günü aşan sürelerde iade kabul edilemez. ALICI’ nın üretim hatası olduğunu düşündüğü ve iade etmek istediği ürünleri ALICI, teslim aldığı tarihi takip eden 30 (otuz) gün içerisinde bize ulaştırabilir. Bu durumda, ALICI’ nın şikayetini firmamızın ilgili bölümlerinde inceleme yaptırarak ürünün iade alınıp alınamayacağını belirleyen bir süreç başlatılır. Bununla birlikte inceleme süresi zaman dilimiyle ilgili net bir süre verilemez. İnceleme neticesinde ürün iadesi onaylandığı takdirde ürün bedeli (kargo ücreti hariç), ödenen ücretler ALICI’ nın kredi kartına yukarıda belirtilen şartlarda iade edilir. Eğer üründeki sorunun sebebi kullanım hatası olarak belirlenirse, ürün aynı şekilde ödemeli olarak ALICI’ nın adresine gönderilecektir.
Değiştirme Şartları
dalkoop.com.tr’den alınan ürünler stoklarla sınırlı/ sezonluk olduğundan yapılan alışverişlerde, ürünün niteliği ne olursa olsun değişim yapılamamakta fakat ALICI’nın ürünü teslim aldığı andan itibaren 14 (on dört) gün içerisinde yukarıda belirttiğimiz şartları yerine getirerek ürünü iade edebilmektedir.
Özel Durumlar
www.dalkoop.com.tr’ den alınan ürünler stoklarla sınırlı/ sezonluk olduğundan yapılan alışverişlerde, ürünün niteliği ne olursa olsun değişim yapılamamakta fakat ALICI’ nın ürünü teslim aldığı andan itibaren 14 (on dört) gün içerisinde yukarıda belirttiğimiz şartları yerine getirerek ürünü iade edebilmektedir.
Özel Durumlar
ALICI’ nın siparişi teslim edilmek üzere geldiğinde, kargo yetkilisi eşliğinde paketini açmalı, ürünü kontrol etmelidir. Özellikle ezilmiş, yırtılmış, açılmış veya ıslanmış paketlerde bunu yapması çok önemlidir. Beklenmedik bir durumda, sorunlu ürünle karşılaşırsa paketi teslim almayıp, kargo yetkilisine tutanak tutturarak kargo şirketi tarafından tarafımıza iade edilmesini ALICI’ nın sağlaması gerekmektedir.
Ürün tahrip edilmiş, herhangi bir şekilde kullanımdan dolayı zarar görmüş ve ürünün orijinal ambalajı zarar görmüş olursa iadesi kabul edilmemektedir.
ALICI, ürünü teslim aldığı andaki durumu ile geri vermekle ve ürünün kullanımdan kaynaklanan ticari kaybını ödemekle yükümlüdür.
Ürünlerin ambalajı açılmamış ve hijyen koşulları gereği denenmemiş, kullanılmamış olması gerekir.
Ürünün iadesi gerçekleşmesi için, varsa hediyesi ve ürünün bütün parçaları ve aksesuarları, ambalajı hasarsız ve tam olarak orijinal paketleri ile birlikte geri gönderilmesi gerekir. Teslimattan sonraki 14. günü aşan sürelerde Genel Prosedür uygulanır, cayma hakkı ile iade söz konusu olamaz.
ALICI’ nın, aldığı her tür ürünün ancak ambalajı açılmamış, bozulmamış, kullanılmamış ve denenmemiş olduğu durumda iadesi kabul edilir.